דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי אחראי לאיכות התיקון ברכב שתוקן במוסך הסדר של חברת הביטוח 

מאת    [ 28/07/2008 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 2448 פעמים ]

רכבו של מאיר מיניסטר היה מבוטח בביטוח מקיף בחברת הביטוח ג'נרלי.

הרכב ניזוק בתאונה. מיניסטר הודיע על התאונה לסוכן הביטוח. האחרון היפנה את מיניסטר למוסך דדי רחמים ביהוד. הסוכן גם דאג במקביל להזמין שמאי. הכל כמקובל.

השמאי הגיע למוסך, בדק את הרכב ואישר תיקון בהיקף מסוים.

לאחר שהוציא את הרכב מהמוסך, גילה מיניסטר שהתיקון לא בוצע כהלכה. ברכב נותרו ליקויים רבים.

שוב פנה מיניסטר לסוכן. שוב הוזמן השמאי. זה אישר כי יש צורך בתיקון חוזר.

הרכב הוכנס שנית למוסך. גם לאחר מכן עדיין נותרו ליקויים. הנסיעה ברכב לא הייתה בטוחה.

הפעם כבר פנה מיניסטר לשמאי מטעמו. שמאי זה קבע כי יש לבצע ברכב תיקונים נוספים ומקיפים.

אלא שבשלב זה החלו כל הגורמים המעורבים, ג'נרלי, השמאי מטעמה, המוסך והסוכן להתעייף מהטיפול ברכב וניערו את חוצנם ממיניסטר. כל אחד מהם התהדר בכך שפעל כראוי, והיפנה חצי אשמה לעברם של האחרים. כידוע, מקום שמחפשים אשמה איש לא לוקח אחריות.

מיניסטר פנה לבית המשפט והעניין הובא לדיון בפני השופטת נועה גרוסמן, מבית משפט השלום בתל אביב.

בפתח הדברים, הביעה השופטת את צערה על כך שהסיפור הפשוט, של מבוטח שרכבו נפגע ואשר זכאי לפיצוי, התגלגל והפך לסיפור קפקאי שכזה. "חבל שאזרח אשר שילם דמי ביטוח כחוק, צריך להגיע למצב שבו הוא נאלץ לשכור שמאי בעצמו".

מיניסטר נפל בין הכיסאות. ג'נרלי, במקום לקחת אחריות כמבטחת על הטיפול ברכב, "מעלה בחובתה כמבטחת".

ג'נרלי הייתה אמורה לדאוג להשבת מצב הרכב לקדמותו ולאפשר למיניסטר נסיעה בטוחה ברכב, כפי שהיתה לפני התאונה.

המוסך בו בוצע התיקון הראשון היה מוסך שג'נרלי, באמצעות הסוכן, הפנתה את מיניסטר אליו. לכן על ג'נרלי מוטלת אחריות שילוחית כלפי מיניסטר ביחס לפעולות שנעשו שם. מכיוון שהתיקון הראשון היה פגום, היתה ג'נרלי צריכה לאשר, ללא שהיות ומענות, תיקון נוסף במוסך אחר.

מבטח אינו יוצא ידי חובתו רק על ידי הפניית שמאי והפניית הרכב הניזוק למוסך. אחריותו היא גם ביחס לתוצאות השמאות והתיקון.

אם השמאות נעשתה בקמצנות ובמשורה, ובדיעבד התברר כי הייתה פחותה ממה שנדרש כדי להשיב את המצב לקדמותו, על ג'נרלי היה לאפשר את כל הדרוש לתיקון המצב, ואף להגדיל את הערכת השמאי.

בסופו של יום, פסקה השופטת כי על ג'נרלי לשלם למיניסטר את כל הוצאות התיקון, הן זה שכבר בוצע והן זה עליו המליץ השמאי מטעמו. כן פסקה לו השופטת את שכר טרחת השמאי שאת שירותיו נאלץ לשכור ואף פיצוי בגין עגמת נפש.

מסמך 199
משרד עו"ד חיים קליר מתמחה בייצוג והופעה בבתי המשפט, במשפטי ביטוח ונזיקין. לפרטים נוספים ראה באתר המשרד http://www.kalir.co.il
המשרד ממוקם בבית שרבט, רחוב קויפמן 4 ת.ד. 50092 תל אביב 61500.
טלפון: 03-5176626, פקס: 03-5177078.
סלולארי: 054-4400005
למשרד סניפים במודיעין: 08-9714884
ובחיפה: 04-8524531



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב